Ik heb een vraag
logo logo
Grote Hagen 92 3078 RC Rotterdam
T: 010 - 760 02 46 E: info@pit010.nl
Contact opnemen

Ruimte reserveren?

De Huizen van de Wijk hebben een maatschappelijke functie en zijn bedoeld voor het ondersteunen van bewoners en buurtinitiatieven gericht op ontmoeting, participatie, zelfredzaamheid en verbinding in de wijk. Kortom: wil je een (buurt)activiteit of bijeenkomst organiseren? In de Huizen van de Wijk zijn daarvoor verschillende zalen beschikbaar.

Stap 1: Reserveer op tijd!

  • Organiseer je een activiteit voor een groep tot 15 mensen? Reserveer dan uiterlijk 14 dagen van tevoren.
  • Is de activiteit die je wil organiseren voor een groep groter dan 15 mensen? Dan moet jouw reservering minimaal 6 weken van tevoren binnen zijn.

Stap 2: Lees alle spel- en huisregels goed door

  • De Huizen van de Wijk zijn toegankelijk voor álle wijkbewoners. Het is daarom niet mogelijk om (kinder)feestjes, babyshowers, bruiloften of andere besloten (particuliere) activiteiten te organiseren. 
  • Bewoners die een buurtinitiatief of activiteit organiseren gericht op ontmoeting, participatie, zelfredzaamheid en verbinding betalen géén kosten voor het ‘huren’ van een ruimte.
  • Wanneer een organisatie een ruimte gebruikt voor vergaderingen, trainingen, lessen, event of commerciële doeleinden, huren zij deze tegen een kleine vergoeding. De kosten voor een kleine ruimte zijn 10 euro per uur, voor een grote ruimte 20 euro per uur. Bij vast of regelmatig gebruik van een ruimte kunnen aparte gebruiksafspraken worden gemaakt, in overleg met PIT 010.
  • De ruimtes zijn beschikbaar tussen 9:00 en 17:00 uur (avonduren alleen op aanvraag en in overleg met PIT 010). Een ruimte wordt per uur gereserveerd. Past het gebruik van een ruimte (mét voorbereiding en afronding) niet binnen 1 uur , dan reserveren we meerdere uren (en worden eventuele kosten doorberekend).
  • Naast het ‘huren’ van een ruimte, kun je ook een aantal extra’s boeken. Heb je een beamer, flipovers, stiften of koffie/thee nodig? Geef dit dan aan in het ‘Opmerkingen’-veld.
  • Tussen een gebruiker van een ruimte in een Huis van de Wijk en PIT 010, wordt een gebruikersovereenkomst afgesloten. Hierin staan afspraken over de duur van de overeenkomst en de aanvullende voorwaarden die daaraan gesteld worden.
  • Tot slot: wanneer je één van de Huizen van de Wijk binnenwandelt, ga je akkoord met de Huisregels, deze vind je hier.

Stap 3: Vul onderaan deze pagina het formulier in met jouw gegevens.


Stap 4: Druk op ‘Verzenden’ & wacht op een bevestiging.


Stap 5: Een collega neemt binnen 5 werkdagen contact met je op. Pas daarna is jouw reservering definitief.


Wil je een ruimte reserveren? Aarzel dan niet en vul onderstaand formulier in.

Nadat je op ‘Reserveren’ hebt geklikt, kom je automatisch op de bedankpagina. Gebeurt dit niet, dan is er een probleem met de reservering. Fouten zijn ROOD gemarkeerd in het formulier, pas deze alsnog aan en klik opnieuw op verzenden. Je ontvangt na verzending automatisch een ontvangstbevestiging in je mailbox met de door jou ingezonden reservering. 

Meer weten?

Een reservering plaatsen kan alléén via het formulier hiernaast. Heb je een andere vraag over het gebruik van een ruimte?

Mail dan naar reserveringen@pit010.nl.

Zelf iets organiseren?

Wil jij een (buurt)activiteit organiseren? Dien een bewonersinitiatief in!

Meer informatie over bewonersinitiatieven

Deze website maakt gebruik van cookies om website verkeer te analyseren. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close